Servicemanagement-infrastruktur optimerer SatCen’s aktiviteter

Planlægning Løsninger

COWI har gennemført en forundersøgelse og udarbejdet tekniske specifikationer for fremtidig udvikling af en servicemanagement-infrastruktur (SMI) for SatCen, der støtter Copernicus Support for External Action service (SEA).

SMI'en består af en geospatial platform, der muliggør en fuldt operationel arbejdsgang, der forbinder opgavemyndigheden (EEAS), servicekoordinatoren (SatCen), den geospatiale produktionsentreprenør og slutbrugerne af Copernicus SEA-tjenesten. Slutbrugerne omfatter EEAS, Europa-Kommissionen og EU-medlemslande.

PROJEKTOPLYSNINGER

PLACERING:
Madrid, Spanien

PERIODE:
2018-2018

KUNDE:
European Union Satellite Centre (SatCen)

COWIS YDELSER:

  • Udarbejdelse af grundig analyse af arbejdsgange, værktøjer og systemer, der skal støtte SMI’en
  • Indsamling, identifikation og analyse af krav
  • Sammenstilling og beskrivelse af standarder, protokoller og standarder for metadata
  • Udarbejdelse af en forundersøgelse ud fra SMI-brugernes krav.

Kontakt

Steen Jappe
Vice President
GIS and IT, Denmark

Tel: +45 56402730

COWI-PROJEKTER I HELE VERDEN